sobota, 7 września 2013

" Pulpety w sosie pomidorowym "

Wyjęłam wczoraj z zamrażarki mielone mięso. Zachciało mi się pulpecików:) dawno nie robiłam. Do tego buraczki i ziemniaki .

0,5 kg mięsa mielonego
jajko
bułka tarta
2 łyżeczki mąki do zagęszczenia sosu
kostka rosołowa lub warzywna 
4 łyżeczki koncentratu pomidorowego
2 łyżeczki śmietany 
przyprawy u mnie sól, pieprz,mielona słodka papryka, czosnek , majeranek , swieza pietruszka , 2 liscie laurowe .


Mięso przełożyć do miski, wbić jajko i wsypać taką ilość bułki tartej, żeby składniki się skleiły.Całość przyprawiamy i mieszamy . Lepimy nieduże kulki.




Rozgrzewamy na patelni małą ilość oleju i chwilę podsmażamy pulpeciki z dwóch stron (nie długo, dosłownie po minucie z każdej strony)


Następnie przekładamy pulpeciki do garnka wraz z tłuszczem, na którym były podsmażane, zalewamy wodą, dodajemy kostkę rosołową i dusimy na małym ogniu 30 minut.



Gdy już mięso jest zrobione dodajemy koncentrat ze śmietaną . Ja daję śmietany 2 łyżeczki z kopką. 

Do kubeczka przekładamy 3 łyżeczki koncentratu wraz z dwiema łyżeczkami śmietany i dwoma łyżeczkami mąki - mieszamy. Następnie dodajemy wywar spod pulpetów i mieszamy - najlepiej sprężynką, ponieważ wszystko się ładnie wymiesza. Przelewamy całość do garnka z pulpetami i musimy chwilke razem zagotować.
Podawac z ziemniakami lub ryzem jak kto woli .



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz